jest idealna dla graczy średnio-zaawansowanych oraz juniorów przechodzących na "dorosłą" rakietę szukających lekkości, łatwości gry i maksymalnego topspinu. Nowy model 2019 daje więcej kontroli i czucia.
Legendarny model Rafaela Nadala w nowej odsłonie to rakieta dla zawodników grających mocny topspin, poszukujących szybkiej rakiety do wygenerowania maksymalnej siły i rotacji bez utraty czucia. Wersja Lite, dzięki wadze zaledwie 270 gramów, daje lepszą manewrowność i mniejsze zmęczenie ręki.
Nowa Pure Aero 2019 została stworzona, by odpowiedzieć na zmiany w tenisie i potrzeby graczy. Topspin, kiedyś używany w grze defensywnej - do zamęczania przeciwnika, dziś stał się częścią składową ataku. Gracze przy pomocy rotacji, mocno i precyzyjnie umieszczają piłkę w określonej części kortu starając się zdominować przeciwnika.
Stąd potrzeba większej kontroli i czucia piłki - te cele przyświecały przy tworzeniu nowego modelu. Aby osiągnąć maksymalną moc i rotację i jednocześnie zwiększyć stabilność i precyzję Babolat zwrócił się do firm produkujących materiały do przemysłu lotniczego i kosmicznego. Nowym partnerem zostały
firmy Chromarat, specjalista w dziedzinie materiałów kompozytowych,
oraz SMAC - tworząca materiały tłumiące drgania m.in. w samolotach Boeinga i Airbusa.
Dzięki tej współpracy rakieta została wyposażona w zupełnie nowe technologie.
- CARBON PLY STABILIZER - wraz z Chromarat inżynierowie Babolata opracowali innowacyjne rozwiązanie, które zmaksymalizowało stabilność w rakiecie. Carbon Ply Stabilizer to nowa generacja z tkanych i szytych włókien węglowych zintegrowanych w sercu rakiety. Daje ona nowej Pure Aero niezwykłą stabilność. To oznacza dla Ciebie większą kontrolę uderzenia, szczególnie gdy odbierasz mocną piłkę zagraną przez przeciwnika.
- CORTEX PURE FEEL - firma SMAC zapewniła z kolei znaną już z Pure Drive 2018 technologię Cortex Pure Feel. Ale i tu nie obyło się bez innowacji. Tłumiący szkodliwe dla zdrowia drgania materiał został wkomponowany w warstwy grafitu na godzinie 3 i 9 główki (a nie w sercu ramy). To pozwala na jeszcze lepsze pochłanianie wibracji mogących powodować kontuzję, a pozostawianie tych pozwalających na czucie piłki. Dodatkowe czucie równa się większa precyzja uderzenia. Także dlatego, że główka w nowym Pure Aero jest bardziej elastyczna niż w poprzednim modelu (71 zamiast 72 RA)
W nowej konstrukcji marka zachowała kluczowe innowacje Aero, które zapewniają moc i większą prędkość główki rakiety.
Dzięki technologii FSI Spin, nowy Pure Aero zachowuje ten sam otwarty układ strun, zapewniający doskonałą rotację, jak jego poprzednik,.
Podłużny kształt grometów na godzinie 6 i 12 poszerza odstępy pomiędzy strunami pozwalając na większe odchylenie struny podczas uderzenia, co przekłada się na wzmocniony spin. Przy dłuższym czasie kontaktu piłki z naciągiem,
system Woofer dodaje maksymalną rotację ze świetnym czuciem, zwiększoną kontrolą i komfortem uderzenia.
Aerodynamiczna konstrukcja ramy, od dawna kojarzona z linią Aero, integruje amortyzatory i gromety w zoptymalizowanej ramie.
System Aeromodular3 ramy zmniejsza opór powietrza i umożliwia szybszy ruch główki rakiety, zwiększając prędkość piłki i rotację.
W nowym modelu na została również zmieniona budowa grometów. Dzięki temu można znacznie łatwiej wciągnąć struny a sam naciag jest lepiej chroniony (PATRZ FILM PONIŻEJ).